Ni må undra varför vi på Matematik Hjälp nu väljer att blogga, och svaret till denna fråga finns hos våra medarbetare. Vår personal efterlyste nämligen en bloggplats för att de lättare skulle dela sina tankar kring matematik undervisning med våra elever. Det är uppenbart att syftet med denna bloggplats är att fylla den kanske viktigaste delen av all undervisning och det är i synnerhet att kunna kommunicera med våra elever på ett effektivare sätt.
En av Matematik Hjälps fördelar är att vi inte har några geografiska begränsningar. Med andra ord har vi möjlighet att hjälpa elever från HELA Sverige, bland annat med hjälp av våra virtuella lektioner samt E-post tjänster. Vår personal undervisar dagligen elever i Matematik A, Matematik B, Matematik C. Matematik D, samt Matematik E. Men, trots att undervisning i gymnasiematematik väger tyngst i våra verksamhetsmål, innebär våra tjänster även större utmaningar för vår personal. Vårt höga krav på svensk samt internationell utbildning hos vår personal, i kombination med dokumenterade undervisningserfarenheter vid världens förnämsta universitet, har gjort att vi förutom gymnasieverksamheten även agerat som konsulter för individuella forskare, revisorer samt bistått med verifiering och beräkningshjälp vid patentärenden.
En av de frågor som många ställer sig är: ”Varför är Era tjänster inte gratis?” Det finns som bekant många sidor på Internet där användare försöker lösa matematikproblem tillsammans. Trots att all form av försök till ökad förståelse inom matematik bör lovordas, har vi dessvärre märkt av att många av dessa sidor även bidrar med oriktiga kunskaper. Undervisning i matematik kräver förutom den undervisande lärarens kunskaper, även att han/hon på ett effektivt sätt kan förklara sina lösningar till olika problem, så att ALLA elever har möjlighet att följa tankegången. Denna erfarenhet kan man inte inhämta efter att ha just avslutat Matematik B eller Matematik E, som många av ”online lärarna” påstår. Våra medarbetare innehar alla minst två magisterexamina (Civilingenjörsexamen/Magisterexamen) var, där matematik vägt in som ett huvudinstrument. 90 % av vår personal har avlagt sina examen utanför Sveriges gränser. De har provat olika undervisningsmetoder och vi gläds åt att har förmånen och arbeta med en hängiven personal som sätter elevernas bästa främst. Vi anser inte att det är rättvist att tillgå den guldgruva av kunskaper som vår personal innehar gratis, då vi som personalkår även ständigt engagerar oss i ideella verksamheter runt om Sverige.
Vi uppmuntrar alla Er som besöker denna bloggplats att ladda ner vårt matematik häfte med fullständiga lösningar till Matematik A, Matematik B, Matematik C, Matematik D & Matematik E. Besök gärna denna bloggplats ofta, för att hålla Dig uppdaterad med alla de matematik tips och hänvisningar till tjänster som vi önskade fanns när vi själva studerade matematik på gymnasiet.
Med bästa hälsningar
Matematik Hjälp Ledningen
Kikade in här lite :)
SvaraRadera